Hasznos információk, megküzdési tippek gasztrovállalkozásoknak
Hasznos információk, megküzdési tippek gasztro- vállalkozásoknak
2020 tél
A járvány második hullámának korlátozásai újabb kihívások elé állították a hazai vendéglátóhelyeket. A Piqniq Budapest és a Mastercard közös kampányának keretében hasznos információkat és megküzdési javaslatokat osztunk meg a gasztrovállalkozások számára.
Magyarország kormánya a 484/2020. (XI.10.) Korm. rendeletben foglalkozik a vendéglátó üzletekre vonatkozó védelmi intézkedésekkel a járványhelyzet második hullámában. Mielőtt végletes döntést hoznál az üzleted jövőjével kapcsolatban, bezáráson gondolkoznál, vagy éppen fordítva, bővítenéd a szolgáltatásodat, előre menekülnél, érdemes elolvasnod az alábbi összegzést, amiben a jelenlegi szabályozás legfontosabb elemeit emeltük ki, valamint annak alkalmazási gyakorlatával kapcsolatban adunk szempontokat, hasznos tanácsokat.
Érdemes mindent ésszerűen tervezni és megoldani, hogy a vendéglátóhely olyan rendszerben tudjon működni, amit valóban tud kezelni. Fel kell készülni arra, hogy menet közben rugalmasan, akár naponta kell változtatni. Figyelni kell a vevők visszajelzéseit, és olyan irányban érdemes haladni, amerre az ő igényeik visznek, és amit a vendéglátó még biztonsággal meg is tud valósítani!
Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, milyen fontos most az, hogy kommunikálj!
Ez egyszerre jelenti azt, hogy a helyszínen, a weboldalon, social felületeken, a Google-ön, valamint esetleg a kiszállítós portálokon minden infó meglegyen, mindenhol ugyanúgy szerepeljen. Bizonyos felületek (Google, Facebook, Instagram) bevezettek covid-tájékoztatásokat is, ezeket is érdemes használni. Ezen a ponton nem szabad megállni, hiszen ha csak átállítod és fazonírozod a dolgokat, de nem beszélsz akár naponta a vendégekhez, a kommunikációs zajban nem fog eljutni hozzájuk, hogy nyitva vagy, hogy várod őket, hogy küzdesz. Posztolj, sztorizz akár naponta – lássák, hogy elérhető vagy! Az a hely, amelyik nem kommunikál, nem tud versenyben maradni azok mellett, akik ezt aktívan teszik, nem fog látszódni. Lehetőség szerint hirdess is, azzal még inkább kiemelheted a mondanivalót, új embereket érhetsz el, valamint a régi vendégeidhez is hatékonyabban eljutsz!
Közügy lett a higiénia. Ha van pozitív hatása a járványhelyzetnek, akkor ez az. A higiénia összetett rendszer, fenntartása csapatmunka. A mostani járványhelyzetben kiemelten fontos áttekintened azokat a gyakorlatokat, amiknek ebben a témában általánosnak kell lenniük a gasztrovállalkozásodban. A jövőben nem engedheted meg magadnak, hogy félvállról kezeld a témát. Tíz pontban szedtük össze azokat az alapvető dolgokat, amikre mindenképp oda kell figyelned járványhelyzet alatt és után is.